Sep 25, 2008
Folkert

It’s all about..

Kom net terug van een zeer geslaagd jubileumfeestje van het Groninger PriceWaterhouseCoopers op historische plaats de Menkema. Ondernemend Groningen was flink vertegenwoordigd (ik had voor deze gelegenheid mijn stropdas maar weer eens uit de kast gehaald – en ik was niet de enige). Het thema van debat en de diverse filmpjes was innovatie, inspiratie en creativiteit. Natuurlijk is elke ondernemer innovatief (want dat moet, anders kom je niet verder), creatief (‘wij zijn niet saai!!’) en zuchten wij allen naar inspiratie. Wat dit laatste betreft was de keynote van Wubbo Ockels een geweldig voorbeeld. Als gadgetfreak wordt het ook met Wubbo alleen maar leuker! (speedboten op zonne-energie, de superbus zijn slechts enkele voorbeelden). Een absoluut dieptepunt was dat de spreekstalmeester een muzikant vroeg wat muziek met creativiteit te maken heeft……..de muzikant pakte hem goed terug door het stopsein te negeren.

Terug in de auto dacht ik na over het thema en realiseerde mij waar het echt allemaal om draait; PASSIE! – een diepgewortelde, in al je vezels voelende, liefde voor waar je mee bezig bent.

1 Comment

  • Lees net een blog van Seth Godin over een iets andere definitie van ‘passie’; irrational committed.

    Parents or other adults who are irrationally committed to a kid’s well being make a huge (perhaps the biggest) difference in that young person’s life.

    Entrepreneurs who are irrationally committed to their business are far more likely to get through the Dip.

    Salespeople and service providers and marketers who are irrationally committed to customer service can completely transform an ordinary experience and make it remarkable.

    Is being irrational irrational? Of course it is. That’s why it often works.

    If you’re looking for the sensible, predictable, long-term strategy, this probably isn’t it. Except when it is.

Leave a comment